nedeľa 30. septembra 2012

Wizard from the atelier: 1. kapitola

Milujem tieto pokojné nedeľné rána. Každú nedeľu sa  zobudím o 6:00, naraňajkujem sa a idem do ateliéru. Viem, väčšina normálnych ľudí v nedeľu radšej spia, ale veď viete, ja normálna nie som.
Vojdem do ateliéru a hneď zamierim k malému gaučíku. Zložím si tam tašku, kabát a hneď môžem začať maľovať. Plátno zachytím na stojan, a poobzerám sa okolo seba či som tu sama. Keď sa uistím, že ma nikto nevidí, rukou namierim na štetce, tie sa vznesú do vzduchu a ocitnú sa pri mne. To isté spravím aj s farbami a môžem začať maľovať.
Pred tým ako stihnem začať maľovať niekto zaklope na dvere. Štetce a farby položím na malý stolík pri stojane a idem ku dverám. Otvorím a uvidím asi štyridsať ročnú pani s nejakým chalanom. Ten môže mať tak... šestnásť, sedemnásť.... "Dobrý deň, môžem vám nejak pomôcť?" spýtam sa s úsmevom.
"Dobrý deň, prosím vás nemohla by ste namaľovať portrét  môjho syna?" spýtala sa pani a ukázala na toho chalana.
"Ehm... No neviem, teraz som nikoho nečakala a mala som plán konečne namaľovať jeden obraz... A ešte k tomu je nedeľa." povedala som.
"Prosím. Naozaj to potrebujem." Prosila tá pani.
"No dobre." poviem nakoniec a zavediem ich dnu. Z gaučíku odnesiem moje veci inde, aby si mal kam sadnúť.
"Tak prídem za tri hodiny. Dovidenia." Povedala a odišla.
Keď sa zahladím na čisté plátno spýtam a toho chalana "Prečo to je také dôležité?".
"Neviem..." odvrkne.
Sadne si na gauč a ja začnem maľovať. Popár minútach mu poviem "Za pár minút sa vrátim." a odídem do kúpelne. Opláchnem si tvár a zapozerám sa do zrkadla.
Keď vyjdem z kúpelne uvidím ako si pozerá moje obrazy. "Páčia sa ti?" usmejem sa.
"Hej, sú krásne." povie.
"Ďakujem." hneď keď dopoviem, sadne si a ja môžem pokračovať v maľovaní.

****

"Hotovo." Poviem.
"Dobre. Mama by mala prísť tak o desať minút." povie. "Mimochodom som David."
"Ja som Amélia." poviem s úsmevom.


Prepáčte, že nie je táto časť dlhšia, ale som vážne unavená :( :D.. Ale chcela som pridať aspoň niečo z príbehu, a ešte sem asi idem popridávať nejaké obrázky a podobne :) Takže zajtra bude ďalšia časť! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára