sobota 29. septembra 2012

Wizard from the atelier - úvod

Ahoj! Volám sa Amélia Roseliová, mám šestnásť rokov a bývam v Nottinghame. Bývam tu s mojou krstnou mamou, ktorá pracuje v blízkej škole umenia. Presťahovala som sa sem zo Slovenska od mojich rodičov, pretože som sa chcela osamostatniť a chcela som konečne vypadnúť zo Slovenska, pretože (nemyslím to zle) .. mi došlo, že ak chcem niečo dokázať, na Slovensku by sa mi to asi veľmi nepodarilo. A ide o kreslenie, maľovanie... Milujem to. Môžem tým ukázať, čo vlastne cítim. Pár mojich čmáraníc sú už vystavené v miestnej galérií, no ja to chcem dotiahnuť ďalej... Ale viem, že na Slovensku by sa mi nepodarilo ani toto.
Keďže moja krstná mama (Melinda) sa tiež zaujíma o umenie, a vie že ja milujem maľovanie, prenajala mi miestny malý jednoposchodový domček ktorý nazývam "môj ateliér". Vlastne to spravila asi pretože ju už štvalo, že mala zapratanú celú pivnicu mojimi obrazmi. V mojom malom ateliériku sú iba dve miestnosti. Jedna z toho je malá kúpeľňa a druhá celkom veľká miestnosť, kde maľujem. V strede miestnosti je uložený maliarský stojan a kúsok pred ním je malý starodávny (dá sa to nazvať aj taký... barokový, kráľovský) gaučík, potrebujem ho tam, keď niekedy maľujem aj portréty a podobne. Pri dlhšej stene sú uložené moje nepoužité plátna, papiere, a maliarske pomôcky (štetce a podobne) a pri kratšej stene sú odložené všetky obrazy čo tam mám. Buď tie, čo tam mám na ukážku pre zákazníkov ako viem maľovať, alebo tie, po ktoré si ešte niekto príde - objednávky a podobne.
A ešte som vynechala jednu dôležitú vec... Som niečo ako... čarodejnica. Pred dvomi rokmi mi o tom povedala moja teta Alice. Zdedila som túto úžasnú vlastnosť po nej, moja mama ani otec nie sú kúzelníci. Môj otec o tom ani nevie. A mama to vie, no vôbec z toho nie je nadšená. Myslím, že skôr závidí jej sestre - mojej tete Alice - že čarodejnica je z nich Alice, a nie ona. Je to zložité... Ani moja babka nie je čarodejnica, iba moja prababka, a ešte jej predkovia. Ale je to ťažké... Nikomu to nemôžem povedať, a kúzla nemôžem len tak využívať. Môžem používať jednoduché kúzla na ktoré nič ako prútik nepotrebujem, ale na použitie zložitejšieho kúzla potrebujem mať naozaj dôležitý dôvod... Ako som už hovorila, je to zložité...  
Takže snáď sa vám tento úvod k príbehu páčil :) Zajtra dám pravdepodobne prvú časť :). A možno aj dnes ak to ešte stihnem...

2 komentáre:

  1. Úžasný příběh,moc se ti poved..
    Hrozně se těším na další část :)

    OdpovedaťOdstrániť